Rada nadzorcza

Piotr Kwaśniewski

Przewodniczący Rady Nadzorczej

Wykształcenie:

Pan Piotr Kwaśniewski posiada wykształcenie wyższe techniczne. Ukończył Wyższą Szkołę Morską w Gdyni z tytułem magistra inżyniera elektroniki. W 1994 roku uzyskał licencje maklera papierów wartościowych. Ukończył kurs dla doradców inwestycyjnych.

Przebieg kariery zawodowej:

  • 02.2016 – nadal – Członek Rady Nadzorczej Triton Development S.A.
  • 05.2015 – nadal – Prezes Zarządu Polski Fundusz Pożyczkowy Sp. z o.o.
  • 05.2013 - 03.2017 – Członek Rady Nadzorczej Herkules S.A.
  • 04.2013 – 10.2013  - Członek Rady Nadzorczej Bumech S.A.
  • 10.2009 – nadal – członek Rady Nadzorczej Draszba S.A.
  • 01.2009 - 09.2012 – Prezes Zarządu Sanwil Holding S.A.
  • 01.2009 – 04.2009 – Prezes Zarządu Sanwil Polska Spółka z o.o.
  • 02.2008 – 02.2009 – Prezes Zarządu Masters S.A.
  • 12.2007 – 02.2009 – Prezes Zarządu – MST Deweloper Sp. z o.o. (spółka zależna od MASTERS S.A.)
  • 01.2002 – 04.2006 – Prezes Zarządu – Lubelskie Zakłady Przemysłu Skórzanego Protektor S.A.
  • 1999 - 2002 - Członek Rady Nadzorczej – Permedia S.A.
  • 1998 – 2002 – Członek Rady Nadzorczej – Lubelskie Fabryki Wag Fawag S.A.
  • 02.1997 - 04.2002 – Prezes Zarządu – Lubelskie Towarzystwo Kapitałowe Sp. z o.o.,
  • 2001 - Członek Rady Nadzorczej – LZPS Protektor S.A.
  • 08.1996 – 01.1997 – Fabryka samochodów w Lublinie – specjalista ds. operacji finansowych
  • 04 – 07.1996 – Centrum Operacji Kapitałowych Banku Handlowego – makler papierów wartościowych.

Leszek Kukawski

Członek Rady Nadzorczej

Wykształcenie
magister prawa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

O mnie
Radca prawny/doradca restrukturyzacyjny.
Specjalista w zakresie procesów restrukturyzacyjnych, upadłościowych i likwidacyjnych.
Menadżer prawny.

Doświadczenie zawodowe
W latach 1989-2007 byłem sędzią Sądów Rejonowych w okręgu Sądu Okręgowego w Lublinie. Specjalizowałem się w prawie upadłościowym i układowym oraz prawie korporacyjnym. Jako sędzia komisarz nadzorowałem największe postępowania upadłościowe i układowe prowadzone przez sąd upadłościowy w Lublinie.
W 2007 r. jako radca prawny otworzyłem kancelarię prawną specjalizującą się w prawie restrukturyzacyjnym i korporacyjnym .
W 2012 r. uzyskałem licencję syndyka, która z dniem 1 stycznia 2016 r. przekształciła się w licencję doradcy restrukturyzacyjnego.
W okresie kwiecień 2014 r. luty 2016 r. byłem Dyrektorem Departamentu Obsługi Korporacyjnej i Prawnej w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie S.A.
W okresie kwiecień 2014 r. grudzień 2015 r. byłem Przewodniczącym Rady Nadzorczej Geofizyki Toruń S.A.
Od 2016 r. jestem prezesem i jednym z partnerów Quadrat Partners Spółki z o.o. w Warszawie zaś od 2020 r. członkiem Rady Nadzorczej BISA S.A. w Warszawie.
Aktualnie kontynuuje prowadzenie kancelarii prawnej i działalność doradcy restrukturyzacyjnego. W tym czasie prowadziłem z sukcesem postępowania restrukturyzacyjne dużych spółek prawa handlowego oraz udzielałem pomocy prawnej innym doradcom restrukturyzacyjnym w prowadzonych przez nich postępowaniach restrukturyzacyjnych.

Zainteresowania
Literatura piękna, muzyka klasyczna
 

Wiktor Buchajski

Członek Rady Nadzorczej

EDUCATION 
University of Bristol, Bristol 09/2023–current 
MEng Aerospace Engineering, On pace to receive First-Class Honours 

Akademeia Tutorial College, Warsaw 09/2021–06/2023 
International GCE Advanced Level Mathematics: A, Physics: A, and Economics: A*, Grading scale E-A* 

Akademeia High School, Warsaw 09/2019–06/2021 
IGCSE Examinations Math: 9, Chemistry: 8, Physics: 8, French: 8, English: 7, Grading scale 1-9 
 

CURRICULAR ACTIVITIES 

Team research and build project, 09/2024-05/2025 
Part of team of 5 which designed and built horizontal tail plane for STOL UAV 
• I was responsible for aerodynamic and mechanism for flaps design and testing 
• Full UAV was tested in wind tunnel and results compared to design calculations which were made 
using Xfoil, ESDU data sheets, linkage,and potential flow model calculations to evaluate performance 
and satisfaction of mission aims 

Independent research project, 01/2025-05/2025 
• Vibrations system of a vertical tail plane was analyzed to characterise the system and propose a tuned 
vibration absorber to suppress the resonant buffeting 
• Used a variety of methods and skills such as MATLAB, Dynamic Systems Modeling, Frequency Response 
Analysis, Flutter Prediction, Vibration Control. 

Independent research project, 01/2025-05/2025 
• Analysis of satellite telemetry data, signal analysis of received was used to find potential hardware 
• Proportional–integral–derivative, PD, P with rate feedback, controllers were designed and calibrated to 
move satellite while managing the dynamic interactions between the rigid body and flexible structures 
• MATLAB and SIMULINK used to aid in analysis and test performance 

Independent research project, 09/2024-01/2025 
• Planned and designed GEO earth observing satellite mission, mission design such as mission objectives, 
computation and selection of payload(AOCS, Solarpanels, Batteries, etc) 
• Orbital and launch analysis, delta V calculations for launcher selection and orbital maneuvers like 
hohmann transfer to estimate needed fuel.   

 

EXTRACURRICULAR ACTIVITIES 

 

Independent research project, 06/2022-06/2023 

• Designed and constructed remotely controlled self-stabilising bike as a new solution to low-emission 
unmanned transport 

 

CanSat Competition (leader of a team), 10/2021-04/2022 

• Designed and constructed a mini satellite that self stabilises during freefall utilising a simplified 
AOCS system to be launched into troposphere 
• Led a team six students, I was responsible for mechanical and electrical systems 
• Placed as the top 10 finalist (out of 80 teams) in Poland 

Independent research project, 2020 

• Designed and constructed high speed first person view drone with potential for high speed search 
and rescue  
• Programmed camera to transmit live video footage to pilot allowing to analyze how load and wind 
speed impact flight dynamics 
WORK EXPERIENCE 

 

Internship (Full-Time), Vigo Photonautics, Warsaw, Poland 08/2022 

• Worked on the production floor helping to construct and test infrared light detectors 
• Learned about the production process, from order receiving to final delivery 
• Assisted in testing of sensors 

 

Internship (Full-Time), Agio Investment Fund, Warsaw, Poland 07/2022 

• Worked in the IT department developed programming skill 
• Learned analytical methods used in the process of valuing companies 
• Shadowed fund manager during internal and external meetings, gaining experience in economic and 
compliance perspective of the investment process 

 

SKILLS 

• Languages: Polish (native), English (native),, Spanish (A2) 
• Intermediate-level programming in MATLAB 
• Beginner-level use of CAD, particularly AUTODESK INVENTOR and Fusion 360 
• Beginner-level use of Xfoil, GMAT, SIMULINK 

Paweł Chołota

Członek Rady Nadzorczej


Pan Paweł Chołota jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie, na którym ukończył studia licencjackie na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz studia magisterskie na kierunku Finanse i Rachunkowość. Jest także absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, na której ukończył studia podyplomowe na kierunku Doradca Inwestycyjny. 
Pan Paweł Chołota jest związany z Grupą Kapitałową WIKANA od 2011 r., w tym początkowo jako Specjalista ds. Controllingu, od 2014 r. jako Starszy specjalista ds. finansów i p.o. kierownika działu finansowego, następnie jako Kierownik Działu Controllingu i Finansów, zaś od 2016 r. jako Dyrektor Zarządzający ds. Finansowych. 
Pan Paweł Chołota w minionych latach pełnił także następujące funkcje: 
- od 03.2014 r. do 12.2014 r. Członek Rady Nadzorczej, a od 01.2015 r. do 04.2017 r. Przewodniczący Rady Nadzorczej TBS „Nasz Dom” Sp. z o. o., 
- od 11.2016 r. Członek Rady Nadzorczej, a od 02.2017 r. do 07.2020 r. Przewodniczący Rady Nadzorczej ZIELONE TARASY S.A., 
- od 05.2017 r. Członek Zarządu WIKANA S.A., 
- od 05.2017 r. prokurent Bioenergia Plus Sp. z o.o., 
- od 04.2016 r. do 09.2018 r. Członek Zarządu WIKANA MANAGEMENT Sp. z o. o., 
- od 05.2017 r. do 09.2018 r. Członek Zarządu WIKANA FORTEM Sp. z o. o. 
Pan Paweł Chołota obecnie sprawuje następujące funkcje w spółkach wchodzących w skład Grupy Kapitałowej WIKANA: 
- od 04.2016 r. Członek Zarządu, a od 01.2022 r. Prezes Zarządu WIKANA PROPERTY Sp. z o.o., 
- od 05.2017 r. Wiceprezes Zarządu WIKANA PROJECT Sp. z o.o., 
- od 06.2017 r. Likwidator w WIKANA NIERUCHOMOŚCI Sp. z o.o. w likwidacji, 
jak również jest Członkiem Zarządu w części spółek wchodzących aktualnie w skład Grupy Kapitałowej WIKANA. 

Michał Stalmach

Członek Rady Nadzorczej

IPOPEMA TFI S.A., II 2022 – obecnie 
Zarządzający funduszami: IPOPEMA Małych i Średnich Spółek, IPOPEMA Emerytura Plus 

Skarbiec TFI S.A., X. 2017 – I 2022 
Zarządzający funduszami: Skarbiec Małych i Średnich Spółek, Skarbiec III Filar, Skarbiec Akcja, Skarbiec – Absolute Return Akcji FIZ, funduszami PPK 

Nationale-Nederlanden PTE S.A., VIII. 2016 – IX. 2017 
Młodszy zarządzający portfelem akcji: zarządzenie subportfelem spółek przemysłowych i medycznych 
wartości 1,5 mld PLN, w tym kilkunastoma spółkami z udziałem przekraczającym 5% kapitału, gdzie ważną rolę odgrywał nadzór właścicielski 

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A., VII. 2009 – VIII. 2016 
Analityk: Sporządzanie rekomendacji i portfeli inwestycyjnych, w szczególności dla spółek budowlanych, przemysłowych i chemicznych 

DCF Consulting Sp. z o.o., III – VII.2009 
Konsultant: Sporządzanie studium wykonalności do wniosków o dofinansowanie w ramach projektów UE 

Top Consulting S.A., IV.2008 – I.2009 
Analityk finansowy: Sporządzanie analiz i wycen spółek 

Akademia Leona Koźmińskiego X.2004 – IX.2009
Finanse i bankowość: Specjalizacja: strategie inwestycyjne i kapitałowe 

SKŁAD KOMITETU AUDYTU DZIAŁAJĄCEGO W RAMACH STRUKTURY RADY NADZORCZEJ HERKULES S.A.:

  1. Michał Stalmach – Przewodniczący Komitetu Audytu
  2. Leszek Kukawski – Członek Komitetu Audytu
  3. Paweł Chołota – Członek Komitetu Audytu

Komitet Audytu we wskazanym składzie spełnia kryteria niezależności oraz pozostałe wymagania określone w art. 129 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1089).